МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО
САМОАНАЛІЗУ УРОКУ
В основних
напрямках реформи загальноосвітньої та професійної шкіл зазначається, що
людина повинна виховуватись у нас непросто носієм певної суми знань, а
насамперед, як громадянин суспільства, з притаманними йому переконаннями,
мораллю, інтересами, високою культурою праці і поведінки.
У школі урок
надійно посів місце основної організаційної форми навчання, де реалізуються
його глобальні мета, цілі й завдання всебічного розвитку особистості,
формування її інтелектуальних можливостей, здійснення виховання.
Урок можна
вважати ефективним, якщо на ньому забезпечується оптимальний зв'язок усього
комплексу навчально-виховних цілей, якщо увага і мислення учнів концентруються
на основних, провідних ідеях і понятгях теми, що вивчається, пробуджуються і
розвиваються навчальні процеси, формуються потреби учнів у знаннях.
Усі ці вимоги
до сучасного уроку мотивовані науковою сучасною педагогікою. Але всі вони
здійснені без творчого ставленнявчителя до організації навчання, без його
майстерності. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння
аналізувати свої та чужі помилки.
ОРІЄНТОВНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ
І. Чи відповідає мій урок програмі?
2. Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці навчальні,
виховні і
розвиваючі завдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає
він завданням?
4. Що було основним, найсутгєвішим на уроці?
Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована
на уроці робота із
формування основних умінь, навичок, інтересів учнів?
Як здійснювались внутріпредметний і міжпредметний зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці?
Чибули вдалими вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні)
домінували на уроці?
Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання
учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж,
визначалися обсяг і складність
домашнього завдання?
Чи було воно диференційованим?
10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?
Мне нравится.
ОтветитьУдалить