четверг, 15 марта 2012 г.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО
САМОАНАЛІЗУ УРОКУ
В основних напрямках реформи загальноосвітньої та професій­ної шкіл зазначається, що людина повинна виховуватись у нас непросто носієм певної суми знань, а насамперед, як громадянин су­спільства, з притаманними йому переконаннями, мораллю, інтере­сами, високою культурою праці і поведінки.
У школі урок надійно посів місце основної організаційної форми навчання, де реалізуються його глобальні мета, цілі й завдання ­ всебічного розвитку особистості, формування її інтелектуальних можливостей, здійснення виховання.
Урок можна вважати ефективним, якщо на ньому забезпечується оптимальний зв'язок усього комплексу навчально-виховних цілей, якщо увага і мислення учнів концентруються на основних, провідних ідеях і понятгях теми, що вивчається, пробуджуються і розвивають­ся навчальні процеси, формуються потреби учнів у знаннях.
Усі ці вимоги до сучасного уроку мотивовані науковою сучас­ною педагогікою. Але всі вони здійснені без творчого ставленнявчителя до організації навчання, без його майстерності. Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізувати свої та чужі помилки. 
ОРІЄНТОВНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ
І. Чи відповідає мій урок програмі?
2. Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці на­вчальні, виховні і
розвиваючі завдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4. Що було основним, найсутгєвішим на уроці?
Чи зумів я акцен­тувати увагу учнів на його вивченні?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із
формування основних умінь, навичок, інтересів учнів?
Як здійснювались внутріпредметний і міжпредметний зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці?
Чибули вдалими вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці?
Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися об­сяг і складність 
домашнього завдання?
Чи було воно диференційованим?
10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів? 


1 комментарий: